SOC UK ordnar stor Saab-träff 2008

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / SOC UK ordnar stor Saab-träff 2008

Forum / Klubbinformation / Träffar & andra aktiviteter / SOC UK ordnar stor Saab-träff 2008

  • Författare
    Inlägg
    • juni 20, 2007 at 09:45 #16228

      Några av mina Engelska vänner i Saab Owners Club/UK ordnar en stor internationell träff
      på Castle Combe/UK Juli 2008.
      Ett utmärkt tillfälle att få vara med på en stor träff, om man tycker 2009 i Trollhättan
      är för fjärran.

      Mer info: http://www.greatwesternsaabs.co.uk
      Väl mött!

      /JN

      Some of my good friends, active in the Saab Owners Club/UK are organizing
      a big international meeting in Castle combe racing circuit in July 2008.
      A perfect opportunity to participate on such event if one feels that
      the Trollhättan-festival 2009 is to far!?

      More info: http://www.greatwesternsaabs.co.uk

      /JN

        juni 24, 2007 at 16:41 #108269

        Kanske låter jag lite grinig, men den största Saab träffen går av stapeln i Lettland 2008 och DET är den Internationella Saab-träffen. Sanktionerad av representanter för respektive land som deltar på de internationella träffarna, eller Saab-festivalen som nyss har ägt rum.
        Holland ska f.ö. ha träffen 2009.
        Att man sedan har träffar i alla olika länder är både roligt och bra, men att kalla var och varannan träff för internationell kan bli mycket missledande.
        Ulf Stensson

          juni 24, 2007 at 18:25 #108272

          Eftersom att det anordnas en INTERNATIONELL träff i UK med SAAB inblandat-
          var avsikten att ge entusiaster en chans till en träff i Engelsk regi
          som i sin tur ger en atmosfär av något nytt….

          De senaste månaderna har utvecklingen i SSK gått åt ett håll där “web-poliser”
          och andra bittra individer skall tala om för folk vad man får säga eller inte-
          även om kritiken/inlägget har varit av konstruktiv natur!?
          Och när det nu dessutom skall gnällas när ett större evenemang i SAAB´s tecken skall
          genomföras är ju definitivt detta droppen som får bägaren att rinna över…

            juni 24, 2007 at 18:43 #108273

            En träff borde väl bli Internationell så fort det finns folk från flera olika länder på samma ställe?

              juni 24, 2007 at 20:08 #108281
              Roger wrote:
              En träff borde väl bli Internationell så fort det finns folk från flera olika länder på samma ställe?

              JEPP!

                juni 24, 2007 at 20:45 #108283
                Jonas N wrote:
                De senaste månaderna har utvecklingen i SSK gått åt ett håll där “web-poliser” och andra bittra individer skall tala om för folk vad man får säga eller inte-
                även om kritiken/inlägget har varit av konstruktiv natur!?
                Och när det nu dessutom skall gnällas när ett större evenemang i SAAB´s tecken skall
                genomföras är ju definitivt detta droppen som får bägaren att rinna över…

                Web-poliser? Räcker det inte med de moderatorer vi har säger jag då?
                Jag förstår inte riktigt hur du kan tolka Ulfs inlägg som något negativt. När jag läste det så uppfattade jag bara att det handlade om huruvida det lätt kan bli ev. förväxlingar mellan de olika träffarna när de har snarlika titlar.
                Det verkar finnas gott om ömma tår att trampa på…så nu kliver jag av! 🙂 Kul med träffar oavsett var och när. England är ju alltid trevligt dessutom.

                  juni 24, 2007 at 21:56 #108286

                  Träffen först
                  Det är sant att en träff blir internationell om deltagare från flera länder deltar.
                  Vem som helst kan ordna en träff och bjuda in vem som helst från varsomhelst.

                  Ulf berättar om de Internationella Saabklubbträffarna. Populärt kallade INTSAAB följt av aktuellt årtal. Tex INTSAAB2006 i Ljungbyhed. De Internationella Saabklubbträffarna är en form av stafettpinne som vandrar mellan de större Saabklubbarna i Europa. Dessa arrangemang samlar flera hundra deltagare, i vårt fall cirka 700 deltagare på INTSAAB2006.

                  INTSAAB2008 ordnas i Lettland den 8-10 Augusti 2008 och i augusti 2009 är det Holländska Saabklubbens tur. De internationella Saabklubbträffarna ligger normalt i augusti för att inte kollidera med Saafestivalen om de hålls samma år.

                  Jag ser inget fel i att försynt påpeka att det finns officiella träffar som bestäms och annonseras flera år i förväg i detta sammanhang.

                  Anslagstavlans utveckling
                  Framförallt i vintras var det en del diskussioner och ordväxlingar som låg utanför de regler man godkänner i samband med att man anmäler sig. Reglerna syftar till att alla användare skall ha utbyte av forumet oavsett vem man är. Moderatorernas uppgift är att upprätthålla reglerna. Det är det ingen lätt uppgift, det är en frivillig och otacksam uppgift.

                  Om moderatorer upplevs som webpoliser må det vara hänt. Det ligger i uppgiftens natur. I riktiga polisens uppgifter återfinns ledord som “övervaka den allmänna ordningen” “hindra störningar”, “lämna ….upplysningar och annan hjälp”. Så visst finns det likheter.

                  Men “bittra individer” kan jag inte hålla med om. Snarare ett gäng som frivilligt bidrar till att vi kan ha givande diskussioner. Det offentliga skrivna ordet är som alla vet svårt i jämförelse med det “privata” talade ordet och risken för missuppfattningar är stor. Bland annat därför är det så viktigt med moderatorerna. Populärt eller ej.

                    juni 24, 2007 at 22:37 #108288


                    http://www.intsaab2008.com


                    http://www.intsaab2009.com

                    /B


                    Bengt Åkesson
                    bengt@akesson-motorsport.se
                    Facebook

                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.