Specialverktyg OG 900

Forum Modellspecifika forum OG900 Specialverktyg OG 900

Detta ämne innehåller 4 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-02-27 18:32.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

plankan
    Deltagare

Ja som det står –
    vad har vi för kundskap/bilder om dessa………

Jag tänkte lägga ut med dom till kopplingen.

Ringarna man ”låser” kopplingen med:

Detta ”handtag” som är till hydraulslangen på slavcyl.

Sist men inte minst,detta ”skaft”:

som gör ett kopplingsbyte till en ”one man show” 😉

saab putte
    Deltagare

Trevlig tråd, här kanske man kan fylla på lite framöver då jag har en hel del specialare. Dessa till kopplingen är guld värda.har hela den uppsättning du lagt upp bild på, sen är det riktigt smidigt att få ur lamellaxeln med det skaftet med, ska försöka ta lite bilder på några framöver.

Här ett verktyg man byter bussningarna i bakaxeln.Dock bör man ha en press för att få ur gamla bussningen ur verktyget då den sätter sig fast rejält 😆

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

saabaero
    Deltagare

Kanonbra tråd!
    Verktyget för kopplingsröret har jag saknat mer än en gång men inte fått tummen ur och göra ett.

För pressning av bussningar funkar en uppsättning ½” hylsor tillsammans med skruv, mutter och brickor enl ovan. Tror aldrig jag haft något större problem med att bussningar fastnat i verktyget.
    Har man långhylsor är det såklart ännu bättre

longjohn61
    Deltagare

Dom här skulle man vilja ha till sin samling 😀
    Riktigt bra att se vad som finns och vem som har dom 😆

Mvh Nisse

saab putte
    Deltagare

@saabaero wrote:

För pressning av bussningar funkar en uppsättning ½” hylsor tillsammans med skruv, mutter och brickor enl ovan. Tror aldrig jag haft något större problem med att bussningar fastnat i verktyget.
    Har man långhylsor är det såklart ännu bättre

Jo det vet jag med,brukar köra på det sättet på allt som jag inte har specialverktyg till. Men nu handlade det om just saabs egna verktyg, den som suttit på saab och konstruerat detta verktyg kan inte haft alla getter i hagen då innerdiametern är för liten förr att bussningen ska löpa fritt i verktyget,men det är bara att svarva ur lite så är det problemet löst. Har funderat på att svarva verktyg till alla bussningar så slipper man rota i hylslådorna. 🙂

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng