Spolarvätskemotor 900s -95

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Spolarvätskemotor 900s -95

Detta ämne innehåller 5 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-10-30 03:00.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

weddie
    Deltagare

Hej

Spolarmotorn på min Saab verkar ha gett upp och behöver troligen bytas, eller kollas asnlutningar på. Min undran är var denna sitter monterad? Och hur man kommer åt den? Vilken säkring sitter den på? Hittar inget specifikt i förteckningen på säkringsluckan.

Tack på förhand 🙂

baard
    Deltagare

Tror du kommer til den undenifra. Ta av støvplatene under støtfangeren så kommer du til den. Mener å huske at motoren sitter i bunn av tanken. (…er en stund siden jeg hade ut en slik tank)

icecream
    Deltagare

Sitter i främre delen av vänster hjulhus. Man måste faktiskt demontera hjulhusplasten för att komma åt pumpen. Den är ganska billig. Tror ja gav runt 300 i vintras till min.

weddie
    Deltagare

Tack för svaren. Blir att kolla upp det under helgen då. Ingen av er som vet om den är avsäkrad, och isf vilken säkring det är?

icecream
    Deltagare

Minns jag rätt står det i luckan på vänster sida instrumentpanelen. Där övriga säkringar finns.

jambo
    Deltagare

Hej Weddie,

Att spolarpumpen på den här bilen pajar är ett vanligt fel, har nyligen själv bytt, och det är som Icecream säger, demontera plasten/innerskärmen vänster hjulhus så kommer du åt pumpen, själv köpte jag en ny till min på eBay Motor för dryga 100-a lappen inklusive frakt, så det är ingen större utgift, lite bökit att få bort plasten om skruvarna har rostat, säkringen sitter där alla andra säkringar sitter, men det är med största säkerher pumpen som har gått, den spricker.

Mvh,

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng