SPORTVEVAXLAR OCH D:O KOLVAR

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT SPORTVEVAXLAR OCH D:O KOLVAR

  • Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2007-11-15 07:41 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #17024
    rune hedqvist
    Deltagare

    Har en motor som är hämtad ur en reservdelsbil 96:a årm. 62/63. Vevaxeln i denna var av typ sport. Är det samma sportvevaxlar i motorer som går på oljeblandad bensin och i motorer med separatsmörjning?
    Skall renovera motorn och måste byta minst en kolv. Har på gång en sats sportkolvar. Standardkolvar har tre lika kolvringar,men sportkolvar har väl två ”vanliga” kolvringar plus en oljeskrapring. Fungerar dessa kolvar även vid enbart oljeblandad bensin eller måste/bör man byta till tre kolringar – och går det (är det samma bredd på det båda ringtyperna?)?

    #114497
    Lollo
    Deltagare

    Om det är en motor utan separatsmörjning så är det en GT vev du har, grattis, vad kolvarna gäller så vet jag ej.
    Ps tanklocket kommer, har bara inte hittat det jag letar efter.

    #114601
    rune hedqvist
    Deltagare

    Det får nog bli standardkolvar. Sportkolvarna var alltför slitna!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng