Sprängskiss kylsystem 900t -91 med AC???

Forum Modellspecifika forum OG900 Sprängskiss kylsystem 900t -91 med AC???

Detta ämne innehåller 10 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-05-29 12:13.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

soulmannen
    Deltagare

Jag söker några delar till kylsystemet till ovandstående bil.
    Men kan inte förklara vad jag behöver så jag undrar okm nån har en sprängskiss eller ett väldigt bra foto på motorn alt motornskylsystem på en Ltt -91 med ac

longjohn61
    Deltagare

Har du tillgång till saab epc ❓
    Kan annars kolla om det finns där 😉

Mvh Nisse

soulmannen
    Deltagare

nä det har jag tyvärr inte det jag söker är på vatten slangarna på vänstersida(framför föraren i motorummet så sitter det typ 2st T korsningar tillsammans med en bakventil o det läcker vid den.

longjohn61
    Deltagare

Har för mig att många plockar bort den ventilen jag gjorde så med min 900s 😉

Mvh Nisse

saab putte
    Deltagare

Det är bara att plocka bort bypassventilen och byta ut slangarna mot dem äldre.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

lgbe
    Deltagare

Jag har en skiss på kylsystemet (B202-212 90-93) om du nu behöver den, men jag kan inte bifoga den hur jag än försöker. Kan jag möjligtvis få hjälp om hur jag ska stegvis gå till väga?

Morten S.
    Moderator

Nederst på siden, når du skal skrive svar kan du velge fanen

Ladda upp en bilaga

.
    Gå inn på den fanen så ser du det. Når du har hentet bilaget vil du se det litt lengre opp. (Se den blå ringen).

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    2007 9-3 SC

lgbe
    Deltagare

Tack Morten, nu fick jag upp ett meddelande att ”filtypen eml är inte tillåten” Säger mig inte ett dugg. Vad gör jag nu. Är det någon annan som är intresserad av skissen kan jag skicka den via mejl tills jag får igång funktionen.

Morten S.
    Moderator

eml er et exchange format. Du kan konvertere den med f.eks program herfra; http://www.coolutils.com/Formats/EML

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    2007 9-3 SC

gindemo
    Deltagare

@soulmannen wrote:

nä det har jag tyvärr inte det jag söker är på vatten slangarna på vänstersida(framför föraren i motorummet så sitter det typ 2st T korsningar tillsammans med en bakventil o det läcker vid den.

Har samma problem på min -92:a….

lgbe
    Deltagare

Tack igen Morten, då ska jag installera den.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng