Srs lampa lyser Saab 900 97a

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 Srs lampa lyser Saab 900 97a

• Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2018-12-20 15:02 av .
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Fredrik
    Deltagare

Hej. Det här är mitt första inlägg här, och hoppas ni kan hjälpa mig. Detta blir ett långt inlägg och ska berätta vad som är gjort mm.

Kom över en kanon fin 900 97a 2.0 som bara rullat 10000mil med en o samma ägare sedan ny. Bilen har stått en hel del senaste året. När jag köpte den lyster SRS konstant.

Jag var in på en Saab experten verkstad som hjälpte mig felsöka med ett tech2. Felkod enligt meken borde vara kontaktenheten som har gått sönder. Fick tag på en och bytte, åkte sedan tillbaka för att nolla. Det gick inte då heller. Nästa steg borde vara att själva Airbag är trasig så fick låna en från en 9-5a som har samma kontakt. Det hjälpte inte heller (har dock inte testat radera koden med tech2 med den ratten på) mäter jag motståndet i kontakten för Airbag får jag ca 4ohm, samma sak om jag mäter direkt på Airbagen kontakt. Vilket är rätt motstånd.
    Min fråga är då om nästa steg är att byta srs srtyrdon? Funkar vilket srtyrdon från 900 1993-97? Måste det vara från en 97a?
    Borde jag testa nolla felkod en med den andra ratten monterad?

Tips mottages

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng