Styrelsebulletin Nummer 2 2011

Forum Klubbinformation Styrelsen informerar / Hemsidan Styrelsebulletin Nummer 2 2011

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-04-04 15:14.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

Karl Ask
    Moderator

Hej!

Här kommer en rapport från styrelsemötet vi hade dagen efter årsmötet den 27 mars. Anledningen att jag skriver detta är att jag blev vald till ordförande på årsmötet men mer om mig kommer i nästa bakruta.

Precis som vi rapporterade på årsmötet kommer det nya forumet vara igång första maj, förhoppningsvis med en ny fin klubbshop också. Vi gör bytet för att få en modernare forumslösning och enklare att jobba med. Det kommer att ske några förändringar av vissa regler, bland annat kommer vi inte kräva att man sätter ut pris i annonser och man kommer inte att kunna kommentera säljes/köpes annonser. Detta för vi upplever att detta har skapat irritation. Mer exakt vad som gäller kommer stå på det nya forumet. Vi hoppas självklart att alla kommer med från det gamla forumet till det nya. Det gamla kommer att finnas kvar för att man skall kunna söka information men inga inlägg kommer att kunna göras.

Styrelsen har även beslutat att vi skall trycka en medlemsmatrikel, men inte en till alla medlemmar. Den kostnaden är inte försvarbar, men vi trycker först 100 exemplar som vi säljer till självkostnadspris. Den ligger idag uppe på vår hemsida under medlemssidorna för er som vill ha den digitalt eller skriva ut den själva. Tanken där att den skall utvecklas och vara lättare att använda, detta arbetas det med parallellt med det nya forumet. Vi får se vad vi hinner med.
    Dock är det viktigt att medlemsmatrikeln är så korrekt som möjligt när den skall tryckas, annars blir det meningslöst att ha en. Så vi uppmanar er att se till att ni har rätt adress och bilinnehav. Bilar byter ägare ofta och då skall det vara en lika klar självklarhet som att skriva under ägarbytesavtalet som att ändra det i Saabklubbens matrikel. Tanken är att den skall tryckas efter semestern, så UPPDATERA nu!

Arbetet med reservdelarna fortsätter och snart skall förhoppningsvis alla detaljer vara utlagda på hemsidan och när detta är gjort skall vi trycka en reservdelskatalog. Denna räknar vi gå med nummer 3 av bakrutan i höst.

Precis som Henric tog upp i förra styrelsebulletinen så jobbar vi för att få en bra lösning med kontakt och medlemshantering. Därför har styrelsen beslutat att köpa in en mobiltelefon som vår vice ordförande Henric har för tillfället på test.

Numret är 0706501640, telefontiden är tisdag och torsdag mellan klockan 18.00-21.00. Då är alla välkomna att ringa om det är någon fråga eller om man behöver hjälp med att få kontakt med en speciell person i styrelsen eller liknande. Tanken är inte att Henric sitter med alla svar utan tipsar er vidare.

Avslutningsvis så är ni hjärtligt välkomna att kontakta mig om ni har frågor eller idéer, uppgifter står i bakrutan.
    Kan säga att jag är stolt och glad över att jag har fått förtroendet att vara er ordförande.

Med Vänliga Saabhälsningar
    Karl Ask
    Ordförande Svenska Saabklubben

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng