Suuur!!!!

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Suuur!!!!

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-09-29 12:19.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14881

    pelle s
    Deltagare

    Hur sur kan en TT bli?

    På tisdag kväll flyttade jag bilen; full choke 10 meter bakåt och omedelbar avstängning. Ja, jag vet att man inte ska göra så för då kan den bli sur.
    I Onsdags morse när jag skulle starta bilen (SAAB 96 1963) Tände den till bluddrade 3-4 sekunder och stannade. Sedan dess har den varit omöjlig att få igång. Med nya stift kanske den går 3-4 sekunder om man samtidigt kör startmotorn men går inte av sej själv. Jag har gnista, har kollat tändinställningen, brytarspetsarna öppnar som de ska, flottörnivån är riktig, nålventilen läcker inte, pumpen pumpar fram bensin, 9 bar i komptryck på alla cyllar. Stiften blir blöta efter att ha gnott på starten ett tag och om den tänder ryker den rejält.

    Hu i h-lv-t- ska man få igång f-nskapet???? Den tänder ju inte ens med startgas?! Den har alltid varit väldigt lättstartad.

    Pelle

    #98759

    Du har massor med bränslerester i vevhuset

    Koppla bort strömmen från bränslepumpen.
    Ta ur stiften.
    Låt gå på startmotor ganska länge med helt öppet spjäll, för att få ut bränslet ur vevhust.

    Sätt i rena stift.
    Sätt tillbaka kabeln på bränslepumpen.
    Starta utan choke och gaspådrag.
    När den tänder; ge försiktigt gas.

    Skicka hem brandkåren

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng