Topplockspackning

Forum Modellspecifika forum OG900 Topplockspackning

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-11-21 09:20.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15096

    axel
    Deltagare

    Hej!
    Jag har råkat ut för det obehagliga fenomenet brusten topplockspackning. ( Eller kan det tränga in kylvatten i de mittre cyl på annat sätt?) När jag studerade rephandboken blev jag lite tveksam angående demontering av kamdrevet. Det stod lite kryptiskt om att man skulle föra in något kilformat, skruvmejsel skaft t ex, för att låsa kedjan mellan spännarens fasta och rörliga del.. Finns det någon som varit med förr och kan ge mig lite jägartips?
    Det är en 900i, 88a med 8 ventiler..
    Bästa hälsningar
    Björn

    #99949

    axel
    Deltagare

    Det var via insuget vattnet kom in till de mittre cyl när bilen stått en tid med fullt tryck i kylsystemet. Hm.
    // Björn

    #99950

    lsoderlund
    Deltagare

    Finns det inga markeringar på dreven, så att om man nu skulle byta, så vet man exakt vart man dreven skall sitta? Finns det det så är det bara att måla typ med nagellack eller liknande.

    När du ändå håller på där inne så kanske du ska byta kedjan på en gång, i förebyggande syfte.

    http://saab99tt.blogspot.se/

    Saab 99, Saab 900 och förhoppningsvis snart en TT

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng