trimmar 900i -85?

Forum Modellspecifika forum OG900 trimmar 900i -85?

  • Detta ämne har 11 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 2014-04-07 19:47 av .
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24053
    jamte900i-85
    Deltagare

    recept på hur man trimmar 900i -85?
    Jag vill inte ha turbo! verkarvara krångligt och dyrt.

    #44197
    skumberg
    Deltagare

    jag och en kompis trimmade våra, 85a och 86a, båda var 8-ventilare med k-jetronic.
    då använde vi: planade portade toppar, rejo kam på 270 grader, extraktorrör och fullflödessysten från jt.

    Blev stor skillnad mot orginal faktist, å viktigaste av allt! Vi körde ifrån ALLA volvoraggarna som körde utan turbo :CE hehe…

    #62564
    jamte900i-85
    Deltagare

    Ma´n tackar! jag får testa själv å se hur det funkar..

    #174541
    jimbo
    Deltagare

    luftburken stryper en massa folkrace åkarna hålborrar den en massa eller byta till sportluft filter

    #174543
    morsole
    Deltagare

    Planar du 2.5 mm, extraktor,och turboboblås, och konverterar till etanol, då går det undan.

    Byt kammen och montera justerbar styrtryckare, då går det fortare än fort och du får dessutom skaplig ekonomi.

    Kör ALLTID på etanol, sommar som vinter!

    Mvh Johannes

    Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

    #174552
    enor
    Deltagare

    @Jämte900i-85 wrote:

    recept på hur man trimmar 900i -85?
    Jag vill inte ha turbo! verkarvara krångligt och dyrt.

    Krångligt? Kanske lite
    Dyrt? Jag vågar lova att det är det absolut billigaste sättet.

    #174555
    jamte900i-85
    Deltagare

    Om man kör med etanol måste man ha tillsats ibränslet eller?

    #174577
    svesson
    Deltagare

    Instämmer i frågan. :IWS

    Håller på att etanolkonvertera en 900S -91.
    En besiktningsman på bilprovningen påstod att det fanns ett medel att tillsätta etanolen så att pump, slangar, packningar mm skulle klara sig bättre. Men jag har inte hittat det någonstans!

    ……. 😎

    #174581
    morsole
    Deltagare

    För att smörja upp det hela så tillsätter jag lite 2 t olja och lite lacknafta/diesel eller vad jag nu har; det viktigaste när man konverterar är att byta bränslefilter några ggr i anslutning till konverteringen; då orig filter sitter så tokigt har jag monterat ett Megane filter innan fuel railen.

    Det sitter lite lättare till att byta också!

    Räkna med att man får rengöra spridarna några ggr här också; spriten löser upp en del saker som sätter sig i spridarna; gjorde mina röda rena här för ett par veckor sen och trodde inte det var samma bil!

    Samt att förbrukningen minskade med nån dl milen

    Mvh Johannes

    Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

    #174583
    Dicst
    Deltagare

    @SvEsson wrote:

    En besiktningsman på bilprovningen påstod att det fanns ett medel att tillsätta etanolen så att pump, slangar, packningar mm skulle klara sig bättre. Men jag har inte hittat det någonstans!

    100 spänn på att det är Triboron! 😀 :duck :biglaugh2:

    #174586
    svesson
    Deltagare

    Fick förslaget TriPak http://www.tripak.se från vår lokala BDS-bildelshandlare i dag.
    Ska vara bra för det mesta 😉

    Nån som provat?

    Sen kanske ”Morsole” skulle vilja precisera sig lite…..”lite? 2 t? olja och? lite? lacknafta/diesel”. Blanda lacknafta och olja gör jag bara i slask-dunken

    ………… 😎

    #174594
    morsole
    Deltagare

    Ja var och en gör som han vill…

    Har en ½ l flaska jag använder per tank, det brukar bli ca 55l jag tankar, ren E85 och där har jag 4-4½dl lacknafta och ½ dl tvåtaksolja.

    Om man läser på tillsatsmedel för insprutare så ser man att just lacknafta verkar vara ett aktivt ämne.

    Det är i alla fall billigt, ger lite bättre bränsleekonomi så…

    Jag har bredbandslambda monterad så jag ser att jag har juste värden.

    Mvh Johannes

    Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng