Turbo för vattenkylning, utan vatten. Problem?

Forum Modellspecifika forum OG900 Turbo för vattenkylning, utan vatten. Problem?

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-05-21 08:13.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25294

    turbocab
    Deltagare

    En liten stilla fråga inför renovering av LUXen: Om jag har en Turbo för vattenkylning, säg Mitsu TE05, och sätter den på en gammal T16 som har Turbo utan vattenkylning, kommer det lira? Är lager och dylikt typ samma, eller är en turbo för vattenkylning beroende av kylning också pga dimensioner etc i lager?

    Planerar eventuellt att uppgradera Turbon på våran 1984 LUX, men det är inte säkert jag orkar mickla dit vattenkylning med en gång utan tänkte mest förbereda detta så länge då turbon monteras. Om det inte är rekommenderat så får vi fixa en helt vanlig Garrett så länge utan kylning. Den har gjort sitt i LUXen tror jag.

    #184580

    sebbo
    Deltagare

    Du kan inte köra ett vattenkylt aggregat utan vattnet. I den äldre versionen så går oljan genom kylkanaler och ut, medans den enbart smörjer de nyare aggregaten.

    #184581

    M.Broberg
    Deltagare

    Don’t do it.

    #184711

    turbocab
    Deltagare

    Ok, raka svar. Släpper det. Broberg, hade du en fräsch Turbo till en 1984 liggande?

    #184715

    M.Broberg
    Deltagare

    Hade är rätt ord 😕 Residerar numera i Kinna-trakten

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng