Tvåtakts Karavan till IntSaabträffen 2008

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Tvåtakts Karavan till IntSaabträffen 2008

• Detta ämne har 23 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2008-08-11 19:23 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    lars2t
    Deltagare

Nu startar vi en ny tråd i detta ämne med förhoppningen att slippa irrelevanta inlägg.

Vi har nu pratat med Tallink om ev. rabatter. Vi har då pratat om hela Saabklubben oavsett färdväg, Helsingfors eller direkt till Riga spelar alltså ingen roll. Så ni från Norge och Danmark som skall med söker samma kort. Då vi troligtvis blir färre än 500 personer är bästa lösningen för oss att ansöka om deras ”Club-one kort”. Detta ger ett bättre pris på ”Alla plus bilen”, kanske inte bästa lösningen för oss då vi kanske kommer att vara lika många bilar som personer.

Gör alltså så här:

1. Boka och betala ditt deltagande hos Lettiska klubben, se separat länk.
    2. Boka ”club-one” kortet och din resa med Tallink 6/8 kl. 17.00 (Riga 11.00) med retur 10/8 17.30 (Stockholm 09.30).
    3. För att samla ihop oss på vår resa så gör vi enklast så att ni skriver ett inlägg här nedan. Där ni anger vart ni kommer att starta och vilken väg ni har tänk ta. På detta sätt får alla en snabb överblick och kan kanske samboka hytter.

Den jag talade med på Tallink var noga med att understryka att vi måste vara snabba med bokningen då det är högsäsong i Augusti.

Priser hittar du på Tallink.se Men cirka 662:-/enkel för bilen och hytterna från 1000:-/enkel vilket ger ett bäddpris på ca 300:- och uppåt. Hytterna bokas som hela hytter och vi får själva dela upp dom.

Vi är i skrivande stund ca 14 bilar som har anmält intresse och räknar med att vi blir fler nu när det fina vädret tar sig.

Vi har tittat på Scandlines som alternativ. De avgår från Nynäshamn (10 mil från Stockholm) och är något dyrare, vid min kontroll hade de ingen avgång den 6/8. Detta alternativ är naturligtvis öppet att utforska.

God tur! som våra grannar säger.

tommy m
    Deltagare

Hej Lars
    Jag kommer att köra från Örbyhus(4.5 mil norr om Uppsala)E4 norrifrån via Uppsala till Stockholm. En bil svar om 1-2 personer kommer föthoppningsvis redan senare i dag.

tommy m
    Deltagare

NU har jag bokat min resa via Tallink. Då jag bara behöver 1 plats i min hytt samt en bilplats av de fyra jag har bokat, så går det bra att anmäla sig hos mig. Jag har alltså 3 bil och tre hyttplatser att erbjuda.Den som anmäler sig till mej behöver således inte kontakta Tallink utan kontaktar mej i stället så sköter jag resten. Hytten jag bokade är en B-hytt ovanför vattenlinjen och priset är 1 bil+1 pers tur och retur 1892 kr sista bet dag är 1 juli för info skicka pm till mej.

lars2t
    Deltagare

Då var det bokat för reseledarna också. Vi valde A-hytt, samma våning som B-hytt men med fönster. Pris för fyra bilar och en A-hytt med fyra bäddar blev 8406:- vilket ger 2100:-/person med Clubone-kortet.

Det är inga problem att söka Clubone-kortet på telefon samtidigt med bokningen.
    Du bokar på 08-22 21 40.

lars2t
    Deltagare

Vi har nu gjort så att för att vi enklare skall kunna hålla ihop gruppen så har vi bokat 6 hytter varav 5 stycken med fönster, totalt 24 bäddar med 12 bilar. Hälften av dessa platserna är redan uppbokade. Antingen anmäler du dig själv eller så kan vi ta in din anmälan till Tallink. Vi kommer att boka upp fler hytter om vi blir fler. Hör av dig till mig för att få bokningsnumret på förbokade hytter.

Det verkar som om platserna på färjan minskar snabbt så var på hugget.

lars2t
    Deltagare

Hej, 9/7, onsdag denna vecka, måste jag släppa de förbokade hytterna. Så du som är intresserad hör av dig via telefon eller PM. Även du som inte åker tvåtakt kan boka in dig på dessa platser, alltid kul med fler som åker.

Lars

lars2t
    Deltagare

Hej igen, nu är det så att det finns TRE platser kvar, hytt+bilplats. Inga fler bilplatser finns på färjan, så nu gäller det att ligga på om du skall med.

Priset är 475:-/bädd enkel= 950:- t.o.r
    Bilplats kostar 629:- enkel= 1258 t.o.r
    Totalt blir det 2208:-

Ring mig omgående om du har planer på att följa med!

Lars

lars2t
    Deltagare

Hepp!

Martin
    Deltagare

I vilken hytt blir det ”fässt”? 😉

saab v4-ever
    Deltagare

Grattis på födelsedagen Martin! 🙂
    Ursäkta trådkapningen Lars!
    ///Harald

lars2t
    Deltagare

Du är ursäktad Harald, instämmer! Grattis Martin!

tommy m
    Deltagare

Grattis Martin :cake2:
    Välkommen till min hytt där blir det nog en och annan pilsner??

Lars jag tycker inte att detta är någon trådkapning utan borde möjligen höja intresset för resan. Det kan väl inte bli så mycket mer lockande än några pilsner i ett trevligt saabsällskap på väg mot årets saabhändelse. 🙂 🙂 🙂

lars2t
    Deltagare

Nej, du har rätt. Nu ska vi ha en riktigt kul resa!

Martin
    Deltagare

Tack Saabvänner! Mindre än en månad kvar till avresa!

lars2t
    Deltagare

Sista rycket, i morgon lämnas de förbokade platserna tillbaka.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng