Tyg innertak Saab 99/900

Forum Modellspecifika forum 90/99 Tyg innertak Saab 99/900

Detta ämne innehåller 3 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-09-25 17:47.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

magnus.friberg
    Deltagare

Hej !
    Vet någon var jag kan få tag på exakt original tyg till innertak Saab 99/900?
    Jag har fått varuprov från Top n’Trim Shop i Helsingborg (tyg nr 134). Det
    ser OK ut det är ändå inte original. Kanske är min önskan omöjlig att uppfylla?

Hälsningar Magnus Friberg, Bankeryd (0703-372761)

Martin
    Deltagare

Deras INT134 har ivf tidigare varit en klockren matchning, men jag har hört att INT134 numera är bytt.
    Vad skiljer idag? Färg? Struktur?

@magnus.Friberg wrote:

Hej !

Jonas Åberg
    Moderator

Svår att säga men trådriktningen är på brädden och org är på längden.

vad det gäller färgen så är den bra om man jämför med originalet som var vikt runt innertaket dvs ej blekt.

bovy
    Deltagare

@martin wrote:

Deras INT134 har ivf tidigare varit en klockren matchning, men jag har hört att INT134 numera är bytt.
    Vad skiljer idag? Färg? Struktur?

@magnus.Friberg wrote:

Hej !

Sist jag pratade med dom om detta (ca 2 år sen) fick jag svaret att INT 134 kunde skifta färg och struktur mellan gångerna, då de köpte in överblivet material från bilindustrin, så det blev aldrig samma. Det kunde alltså skilja på tyget mellan två inköp. Det tyget jag köpte tycker jag funkar sådär, det är ju inte originallikt precis. Fick tag i et tyg som var mycket bättre senare. Men glöm inte att färgen på innnertaket faktiskt skiftade färg under 900:ans livstid, dock vet jag inte om 99/90 gjorde det.

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng