Urlyft av motor i en 92:a

Forum Modellspecifika forum 92/93 Urlyft av motor i en 92:a

Detta ämne innehåller 3 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-10-06 08:11.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13223

    gunnars
    Deltagare

    Frågade vid ett tidigare tillfälle hur man skulle
    göra vid urlyft av denna

    Fredrik svarade att man skulle lossa den vänstra
    knuten – men där finns ju styrväxel och en annat
    i vägen.

    Fast det är klart att han skruvar ju nästan jämt
    och kanske tänker på vänster när man står framför
    den rackarns bilen som strular

    Någon mer som kanske vet hur det skall vara?

    Gunnar

    #89216

    Martin
    Deltagare

    John J (John GT) eller Xp-Niklas har säkert koll.
    Jag har hittills ”sluppit” den manövern.

    #89217

    anonymous
    Deltagare

    Om du tycker det är svårt att komma åt, så kan du dela knutarna vid yttre knuten.
    Det är inte svårt, ta ur låspinne och dra ur en axel.
    Sen kan du dra ur knutarna och lätt hissa ur skapelsen.

    Lycka till Daniel

    #89218

    Jag har med lite ”extra engagemang” fått ur motorn utan att lossa något annat än motorfästena fram och släppt på fästet i bak så att växellådan kunde juckas. Locket i hjulhuset för tändinställning var nog borttaget också…

    Kan ju till lägga att jag inte var särskilt rädd om just den här bilen men inget gick sönder och några lackrepor gjorde inget på den lacken.

    Mvh Jens

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng