Utslitna TTblock.

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Utslitna TTblock.

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Utslitna TTblock.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • januari 20, 2007 at 11:57 #15452

      Är det någon som har provat eller frågat någon om det går att fodra om ett tvåtackts block. Jag vet att detta kanske inte är så intresant då det gäller standardblock som det dräller av. Nu tänker jag på sport och GT block. Sporten kan jag tänka mej att det blir knepigt då man har oljekanaler ut i cylindrarna. Är det någon som funderat på detta?

      John.

        januari 20, 2007 at 13:04 #102194

        Allting går ju, det är bara frågan om kostnader. Vilken motorrenoverare som helst åtar sig säkert att fodra trasiga lopp men sen är ju frågan vad det kostar som man måste väga mot tillgången på block.

          januari 20, 2007 at 15:24 #102200

          Det är klart att det kostar men nu är det inte något standard block jag pratar om då hadde det inte varit aktuelt. Men jag tror inte att äkta GT block växer på träd. Och då kanske det får kosta.

          John.

            januari 20, 2007 at 15:33 #102201

            Vet om en firma i USA som gör lösa foder i olika storlekar och portmönster, allt efter beställning. Kommer inte på vad de heter just nu, men kan ta reda på det i nästa vecka. Tydligen ganska ok priser också.

              januari 20, 2007 at 18:57 #102214

              I en av mine GT motorer skal det visstnok sitte en foring på mittre sylinder? (har ikke åpnet for å kolla)

                januari 20, 2007 at 19:53 #102221

                Tag kontakt med Xp-Niklas så fixar sig nog ditt block. Det går att fodra separatsmorda block också!

                  januari 21, 2007 at 11:59 #102284

                  Jag talade med en person för en vecka sedan som skulle få sitt Sportblock fodrat och fixat via Niklas => så snacka med honom så kan ni få det gjort samtidigt!

                    januari 21, 2007 at 21:16 #102308

                    Jag har ett Sportblock som är fodrat på 60talet!

                    Du kan komma & spana på det om du har lust. Du kan även ta med dig din sega träningspartner så att han kan släppa in dig i Saabgaraget.

                    /Fredrik

                      januari 22, 2007 at 07:39 #102320

                      Här är den firman jag tänkte på. De gör det du vill ha på beställning, fyll bara i de dimensioner som önskas i ett formulär. En kille på mitt jobb beställde nytt foder till sin moppe här. Det blev billigare än att byta cylinder hade han räknat ut.

                      http://www.lasleeve.com

                        januari 22, 2007 at 18:40 #102345

                        Jag hör av mej till dej Fredrik så kan du kvista över till garaget med moppen så kan vi titta på ditt block :blush: Tack alla för alla tipsen. Sen får vi se om jag får till detta så det blir lite GT åka i sommar.

                        John.

                          januari 23, 2007 at 23:47 #102426

                          Skottat orinalknotan i GT:n, John? :crazy:

                            januari 24, 2007 at 18:51 #102452

                            Nej då men den har gått dåligt dom sista åren så nu när jag ändå skulle byta växelådan som har varit kass änulängre så tänkte jag att jag gör väl ett kompprov när ändå motorn skall ur då var det lite si och så med komppet en på 7,0 en på 7,3 och en på rätt kompp 9,3. Tänkte lika bra att riva isär när det ändå var ur. Konstaterade slitna lopp och färdigborrat så så va det med det. :crying:

                            John.

                              januari 24, 2007 at 18:55 #102453

                              Jag har 67,5mm nya kolvar….. Inte billigt men ovanligt stor dimension!

                              /Fredrik

                                januari 25, 2007 at 18:55 #102492

                                Frågan är om ens det räcker jag har cylindrar runt 70 mm. Och det är före borr och erfarenheten säger mej att man brukar få borra 750 block ganska mycket för att få rent i loppen. 🙁

                                John.

                                  januari 26, 2007 at 18:03 #102522

                                  Har du borrat till 70mm så är det maxborrat på en 750motor.

                                  Gissar att du menade 67mm?

                                  Hur grova vändkanter har du?? Värre än på din gamla 58:a??

                                  /Fredrik

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.