Utväxling 9000 200hk -97

Forum Modellspecifika forum 9000 Utväxling 9000 200hk -97

Detta ämne innehåller 5 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-08-03 21:17.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22581

    lucasaxman
    Deltagare

    Hej jag har en 9000 2,3T 200hk från 97,min undran är finns det
    en ännu högre utväxling i typ Aeron ellerså,än vad min bil har?
    Åker bara landsväg o tänker lite på bränsleekonomi??
    Någon som har provat att helkonverterat till E85,nu skiljer det ju nästan 4kr litern,men det kanske äts upp av högre förbrukning???
    Några erfarenheter av detta?

    #160945

    mr ems
    Deltagare

    Hej vad har du för låda nu ? Här är dom olika slutväxlar som finns .
    FM 51 001 har 4.450 (89:20)
    FM 54 001 har 4.048 (85:21)
    FM 57 101 har 3.609 (83:23)
    Skall du köra ekonomiskt skall du ha FM 57 101 lägre varv och slöare !!
    Gäller Kort lådan 94 – 98 .

    #160946

    saabaero
    Deltagare

    Original har 200hk bilarna samma låda som Aero, dvs den tyngsta slutväxeln.

    #160947

    mr ems
    Deltagare

    Då får man lägga på större däck !!!!! Så den varvar mindre ..Ha ha

    #160951

    lucasaxman
    Deltagare

    Då borde min låda heta FM 57 101 om den är orginal och aldrig
    bytt.

    #160954

    soulmannen
    Deltagare

    har en 57 101 till salu om nån är intresserad 🙂 ja jag vet trådkapning

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng