v4 ca 1977

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 v4 ca 1977

• Detta ämne har 20 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2010-12-27 20:32 av .
Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    andersson__
    Deltagare

yes det är det.

janneh
    Deltagare

Min V4 fick samma problem; gick OK kall men när den blev varm försvann tomgången. Rengjorde förgasaren och bytte slangar och filter utan resultat. Sedan bytte jag bensinpumpen och då lirade allt igen. 🙂 Min teori är att den tappade trycket när den blev varm men om man höll varv på motorn räckte pumpkapaciteten, men inte på tomgång.

sveakatten
    Deltagare

Hej igen
    Köpte en Weber förgasare till en granada och det verkar fungera.
    Har inte kört den mer än varm i garaget men än så länge verkar allt bra, återkommer efter första provkörningen.
    Jan

sveakatten
    Deltagare

Hej. Varit ute och åkt med illern och med nya förgasaren funkar den väldigt bra.
    Tack för alla goda råd.
    mvh Jan

marquetes
    Deltagare

Hej! Jag har en v4 77 super med automatchoke som inte startar när det är kallt, jag återmonterade motorn efter att ha bytt kopplingen och efter det verkar det som automatchoken inte fungerar. Jag är osäker på varför? Är det någon som vet vad måste jag kolla? Göra om från noll med återmonteringen av motorn?

vinkel4
    Deltagare

Stänger inte chokespjällen menar du? Hade du isär förgasaren?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng