Forum › Modellspecifika forum › 95/96 V4 › Vad händer ?
- Detta ämne har 8 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2004-08-08 13:43 av .
- FörfattareInlägg
- 7 augusti, 2004 kl. 19:31 #10823
perhaninge
DeltagareVad händer om inte ”granaten” inre drivknuten fastnar i låsbrickan i lådan när man försöker att trycka fast den ?
Höger sida gick bra men inte vänster, kan jag åka ändå eller måste jag riva lådan ?
Glad för svar snabbt p.g.a. att jag snart skall kasta i lådan.Per/Haninge
7 augusti, 2004 kl. 20:31 #76425fuling
DeltagareLameldiffbroms????
7 augusti, 2004 kl. 20:45 #76426perhaninge
DeltagareJapp
7 augusti, 2004 kl. 20:47 #76427perhaninge
DeltagareVilken olja var det man skulle ha till denna?
Qs ?
Per/Haninge7 augusti, 2004 kl. 20:54 #76428fredrik
DeltagareHar du slipat av vänstra sidans splinsade del som jag instruerade dig förut???????
Gör det annars så fatnar den inte eftersom den är något för lång.
/Fredrik
7 augusti, 2004 kl. 20:56 #76429perhaninge
DeltagareHej!
Den såg något slipad ut redan, dock så vet jag inte hur mycket som krävs??Per
7 augusti, 2004 kl. 22:36 #76430fuling
DeltagareVilken olja????
Sök på diffbroms och olja så hittar man en hel del.Hurmyckst skall det kapas???
I prinsip skall hela std fasingen bort, spar ca 0,5mm. Sen måste man fasa lite till annars är det ett helvete att få in hendgrantan.8 augusti, 2004 kl. 08:16 #76431perhaninge
DeltagareTackar så mycket, anledningen till att jag frågar om oljan är att det finns mycket info om vilken olja som kan användas (även ifrån mig) men jag var nyfiken på vad folk tycker efter att ha kört med dom ett tag.
Nu ska det slipas, Tack Fuling och Fredrik.Per/Haninge
8 augusti, 2004 kl. 13:43 #76432perhaninge
DeltagareOm man hade lite grann i huvet !
Jag mätte och såg att drivknuten var slipad och klar, därefter så kollade jag låsringen och märkte att den var i två bitar!
Bara att byta sedan så funkade allt.
Snacka om panik i onödanPer/Haninge
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.