Värderingsfråga 900i16 -88

Forum Modellspecifika forum OG900 Värderingsfråga 900i16 -88

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2018-10-22 16:29.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Pontus
    Deltagare

Hej

Min granne ska snart sälja sin SAAB 900 som är av årsmodell 1988. Hon är enda ägaren på den sedan ny och den har gått ca 11000 mil, alltid varit förvarad i garage vad jag vet. Det finns i princip ingen rost på den, den har tidigare blivit lagad med nya skärmar och fått lite plåt utbytt och lackerad professionellt. Så vitt jag vet fungerar allting som den ska och den är i mycket bra skick både interiört och exteriört.

Hur mycket kan hon få för den när hon säljer den? Vad anser ni är rimligt?

Mvh Pontus

• Detta ämne redigerades 11 månader, 1 vecka sedan av .

59deluxe
    Deltagare

För att kunna uppskatta ett pris på den bilen behövs mer kött på benen exempelvis foto beskrivning
    av utrustning vilket utförande är det.När du skriver i princip ingen rost så undrar man var sitter den lilla rost som finns?
    är bilen lyft och kontrollerad undertill? är den besiktad och när?

Mvh. Håkan.

Pontus
    Deltagare

Hej.

Den rost som finns är lite ytrost på en skärmkant har jag för mig, det var ett litet tag sedan jag såg bilen. Vet inte så mycket mer om utrustningen i den mer än att det är 128hk, manuell växellåda och att den är ljusgrön/metallic-liknande. Godkänd besiktning och påställd, används då och då för kortare turer.

Regin
    Deltagare

Som årsmodell 1988 med 128 Hk så bör det vara en tidig 16 Vent d v s (ofta) utan katalysator.
    Detta kan anses positivt för en del.

Är det en 2 – 3 – 4 el 5 drs ?

Pontus
    Deltagare

Hmm, jag blir osäker men är nästan säker på att det är 5-dörrars. Jag har inte tänkt på det tidigare, vi pratade med henne för några dagar sedan om att hon ville sälja och då skulle jag kolla runt lite vad den kunde vara värd. Jag ska se om jag träffar henne idag så ska jag kolla mer.

lsoderlund
    Deltagare

Mellan 10-25 tusen skulle jag säga. En i ju egentligen aldrig rolig. 16v smäller högre än 8v.

http://saab99tt.blogspot.se/

Saab 99, Saab 900 och förhoppningsvis snart en TT

Regin
    Deltagare

Mellan 10-25 tusen skulle jag säga. En i ju egentligen aldrig rolig. 16v smäller högre än 8v.

Fat ändå, en 1988’a –
    (förmodligen utan kat) lär jo inte göra saken sämre 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng