Varför att man skall …….

Forum Modellspecifika forum OG900 Varför att man skall …….

Detta ämne innehåller 3 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2019-07-29 19:53.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #461615

    Regin
    Deltagare

    Byta väska även i kopplingssystemet –
    samt att bilarna inte mår bra av att bara ”stå” 🙄

    Fick i början på veckan ”besök” av en OG 900 T8 spec –
    där kopplingen hade ”satt sig”.

    1/2 vägs nere tog det stopp, gick inte alls att trycka/rubba pedal mera neråt –
    ej heller gick den tillbaka igen.🤔
    Holy.s-2

    Skulle visa sig, att det var slavcylinder som var ”boven” –
    och egentligen inte på sätt och vis.

    Jag har sett mycket i alla mina OG 900 år, men detta tog priset –
    även sättet jag fick demontera slavcylinder på 🤣
    Holy.s-1

    Här steg för steg:
    Holy.s-3

    Holy.s-4

    Holy.s-5

    Då så –
    där åkte den av:
    Holy.s-6

    Liksom resten av kopplings pkt:
    Holy.s-7

    Dom sorgliga resterna –
    efter dagens ”attack”
    Holy.s-8

    Vilken ”soppa” alltså 👀
    Holy.s-9

    Holy.s-10

    Skulle visa sig att inte en enda sak gick att ”återvända” –
    t o m stommen i slavcylinder har fått skador:
    Holy.s-11

    Holy.s-12

    Dom sorgliga resterna av en totalt havererad cyl.
    Holy.s-13

    Holy.s-14

    Som sagt, byt även väska i kopplingen –
    när du ändå byter i bromssystemet för vart 24 Mån…….

    För det gör du väl 🙄 ………😏

    Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
    #461631

    Janne Hagnell
    Moderator

    😱😱😱

    96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

    #461633

    Mr_SunBear
    Deltagare

    Jodå det byts ”regelbundet” på bilparken även bromsvätskan hela vägen ut till oken. Kul att se bilderna dock. 🙂

    #461674

    M.Lindgren
    Deltagare

    Nog för att man lika gärna kan gå hela varvet när man byter vätska, men med detta i bagaget så har man lite mer intresse att få det gjort.

    Pedalen på min ”reservdels-/skrot-/entusiast-bil” gick i bott när jag skulle flytta på denne. När jag trycksatte systemet för att lufta kunde ett tydligt porlande ljud höras…

    Saab 900 i16 2.1 -91 | Saab 9-5 2.3t - 98 | Saab 900 i8 88b -88 | Saab 900 T8 88b -88 | Saab 900 T8 Special - 89 | Saab 9-3 2.0t BP SC -09 | Saab 9-5 2.0t BP SC -06

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng