Forum › Modellspecifika forum › OG900 › Varför att man skall …….
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2019-07-29 19:53 av .
- FörfattareInlägg
- 26 juli, 2019 kl. 12:41 #461615
Regin
DeltagareByta väska även i kopplingssystemet –
samt att bilarna inte mår bra av att bara ”stå” 🙄Fick i början på veckan ”besök” av en OG 900 T8 spec –
där kopplingen hade ”satt sig”.1/2 vägs nere tog det stopp, gick inte alls att trycka/rubba pedal mera neråt –
ej heller gick den tillbaka igen.🤔
Skulle visa sig, att det var slavcylinder som var ”boven” –
och egentligen inte på sätt och vis.Jag har sett mycket i alla mina OG 900 år, men detta tog priset –
även sättet jag fick demontera slavcylinder på 🤣
Liksom resten av kopplings pkt:
Dom sorgliga resterna –
efter dagens ”attack”
Skulle visa sig att inte en enda sak gick att ”återvända” –
t o m stommen i slavcylinder har fått skador:
Dom sorgliga resterna av en totalt havererad cyl.
Som sagt, byt även väska i kopplingen –
när du ändå byter i bromssystemet för vart 24 Mån…….För det gör du väl 🙄 ………😏
1 användare tackade författaren för det här inlägget.
26 juli, 2019 kl. 13:50 #461631Janne Hagnell
Moderator😱😱😱
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)26 juli, 2019 kl. 22:11 #461633Mr_SunBear
DeltagareJodå det byts ”regelbundet” på bilparken även bromsvätskan hela vägen ut till oken. Kul att se bilderna dock. 🙂
//Björn
Mr_SunBear @ Garaget29 juli, 2019 kl. 19:53 #461674M.Lindgren
DeltagareNog för att man lika gärna kan gå hela varvet när man byter vätska, men med detta i bagaget så har man lite mer intresse att få det gjort.
Pedalen på min ”reservdels-/skrot-/entusiast-bil” gick i bott när jag skulle flytta på denne. När jag trycksatte systemet för att lufta kunde ett tydligt porlande ljud höras…
900i 4d -91, 9-5 2.0t automat SC Linear -06, 9-5 2.3t automat SC Vector -08
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.