Växelspaksdamask.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Växelspaksdamask.
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Växelspaksdamask.
- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2019-03-28 14:39 av Lsoderlund.
-
FörfattareInlägg
-
mars 28, 2019 at 12:59 #457309
Halloj.
Funderar på att byta växelspaks damasken på mina 900:or från gummivarianten till läder.
Är det något utöver damasken som behöver bytas? Verkar ju vara en annan hylsa för backspärren? Annat fäste nere vid damasken? Vad behöver ytterligare kompletteras?Har tagit några bilder från garaget för att visa vad jag menar:
Någon som förresten har en växelspaksknopp i läder i nytt eller bättre beg skick?
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab 9-3 Vector SC ´09Skämsbil:
Audi A6 AvantKassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
Attachments:
Anonymmars 28, 2019 at 13:05 #457314Det är “same shit” Dock brukar “lyfthylsan” följa med ny skinndamask ?
Man får bocka upp/av delen till spärren –
lyfta av den gamla gummi damasken.
Sedan trä på skinndamasken, bocka tillbaka delen till spärrenmars 28, 2019 at 14:39 #457315Ok, Med bocka av menar du att haka av fjädern i själva spaken?
Vart kan jag finna lyfthylsan som damasken sitter i?
Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
Saab 9-3 Vector SC ´09Skämsbil:
Audi A6 AvantKassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.