Växelspaksdamask.

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Växelspaksdamask.

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Växelspaksdamask.

  • Författare
    Inlägg
    • mars 28, 2019 at 12:59 #457309

      Halloj.
      Funderar på att byta växelspaks damasken på mina 900:or från gummivarianten till läder.
      Är det något utöver damasken som behöver bytas? Verkar ju vara en annan hylsa för backspärren? Annat fäste nere vid damasken? Vad behöver ytterligare kompletteras?

      Har tagit några bilder från garaget för att visa vad jag menar:
      damask3

      damask2

      damask

      Någon som förresten har en växelspaksknopp i läder i nytt eller bättre beg skick?

      Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
      Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
      Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
      Saab 9-3 Vector SC ´09

      Skämsbil:
      Audi A6 Avant

      Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

        Anonym
        mars 28, 2019 at 13:05 #457314

        Det är “same shit” Dock brukar “lyfthylsan” följa med ny skinndamask ?

        Man får bocka upp/av delen till spärren –
        lyfta av den gamla gummi damasken.
        Sedan trä på skinndamasken, bocka tillbaka delen till spärren

          mars 28, 2019 at 14:39 #457315

          Ok, Med bocka av menar du att haka av fjädern i själva spaken?

          Vart kan jag finna lyfthylsan som damasken sitter i?

          Saab 99 GL ´83 "Tant Brun"
          Saab 900 Turbo cabriolet ´87 "TureTurbo"
          Saab 96 TT ´65 "Pruttingvar"
          Saab 9-3 Vector SC ´09

          Skämsbil:
          Audi A6 Avant

          Kassör Svenska Saabklubben samt medlem i Bakrutans redaktion

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.