Ventilationsvredet i 900 pyser, men inget mer

Forum Modellspecifika forum OG900 Ventilationsvredet i 900 pyser, men inget mer

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-04-12 18:21.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

martin h
    Deltagare

Hej!

Nu har jag äntligen fått ut caben(-88) på vägarna, men ett litet smolk i glädjebägaren finns. Det går inte att styra ventilationen, och när motorn är igång så viner det bakom reglagen. Som jag förstår det så styrs ventilationen av undertryck från motorn, och nu verkar det som om något har hoppat av/gått sönder. Tidigare ägaren har haft ur instrumenten, så han kan ju ha kommit åt något då.
    Så till frågorna:

– Någon som varit med om något liknande? Vad brukar ha hänt?

– Hur är enklaste sättet att komma åt baksidan på vredet?

/Martin

porsche944
    Deltagare

Instrumentbräda av, ev kan klämmringen bakom ha lossnat.
    jag har ute på tradera en NOS kompl slangsats inkl vaccum fördelaren.

Mvh

Michael

saabaero
    Deltagare

Flera saker kan vara orsaken men jag skulle börja med att kolla så multianslutningen sitter fast mot vredet.
    Alla vacumslangar går alltså till en gemensam gummianslutning som sitter fast mot vredet med snäppfästen och en plåtring. Gummianslutningen kan iband vara lite bökig att få på plats då detta måste göras när panelen är monterad.

Anslutningen är åtkomlig via radiohålet och det kan även vara bra att ta ur några av knapparna under för bättre åtkomst.

Eftersom det pyser konstant och inte bara i vissa lägen på vredet är det sannolikt ”inkommande” slang och den har ingen annan anslutningen under panelen.

Om du köper ny slangsats, tänk på att den finns i flera varianter 😉

martin h
    Deltagare

Hej!

Tack för tipsen. Jag har försökt nå och känna genom radiohålet, men det är väldigt svårt när jag inte vet riktigt hur det som jag känner efter ser ut. Kan man inte nå underifrån om man tar bort mittkonsol och undre delen av instrumentbrädan?

/Martin

saabaero
    Deltagare
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng