Vindrutetorkare
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2002-05-01 19:01 av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Vindrutetorkare
Ibland hänger mina vindrutetorkare sig, och man måste ”lossa” dem för hand. Sist detta hände blev någonting konstigt för nu funkar dom knappt. Torkarna går inte i fas längre, dom går mot varnadra och stöter i varandra mitt på rutan, och fastnar iblan där. Ibland går dom inte alls. Vad kan detta bero på, är det kanske länkarmen som blivit konstig?
Det där känner jag igen. Har många problem med torkarna på min 95:a också. Mest att säkringen går hela tiden då man vrider på ratten, trots att jag inte kan hitta kortslutningen.
Men att torkararmarna går åt olika håll (a’la Mercedes) beror på att ena länkarmen hamnat snett på nåt sätt. Lite svårt att förklara i text, men det är lätt att fixa. Man petar bara till den underifrån så den åker åt rätt håll…
Hmmm… Någon som är bättre att förklara?
Innebär att innehållet endast är tillgängligt för medlemmarBli medlem