Vredestein Classic Sprint vs Firestone F560

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Vredestein Classic Sprint vs Firestone F560

• Detta ämne har 17 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast 2008-01-22 22:59 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    martin h
    Deltagare

Hej!

Letar nu däck till min V4:a och har bara hittat Vredestein som är rätt dimension (155R15 på däckonline). Egentligen så skulle jag helst ta Firestone F560 (har dessa på sonetten och är väldigt nöjd med dem) men de finns bara att få tag i 165R15. Någon som har erfarenhet av Vredestein classic sprint?

Michelin har ett däck som är profil 70, men det känns som lite litet.

Jag har förstått att 155R15 är profil 80. Någon som vet om det är 80 på 165R15 också???

/Martin

stefan
    Deltagare

står det ingen profil så är 82 normalprofilen.
    Om alla säger att Vredestein är skitdäck då? Kommer du att åka på fälgarna då? Idag får man nog vara glad att det finns att få tag på för snart blir det väl veteranklass på dylika dimensioner och då brukar prisbilden bli därefter.

matsl
    Deltagare

Man kan köpa F560 från sajter utomlands – england, tyskland osv.

exempelvis: http://www.tyresonline.net/tyre_info.asp?id=9644

Mvh Mats

cch
    Deltagare
    MatsL wrote:
    Man kan köpa F560 från sajter utomlands – england, tyskland osv.

exempelvis: http://www.tyresonline.net/tyre_info.asp?id=9644

Mvh Mats

Samt i Sverige på Molway.com

Vi ska väl gynna våra svenska handlare 🙂

Mvh

Christer

Tomas Rosendahl
    Deltagare

Det finns företag i Sverige som säljer F560 också. Molway i Landskrona har. Jag köpte därifrån och det fungerade utmärkt.

Länk Molway

Edit: Christer, du hann precis före mig med ditt inlägg 🙂

lars2t
    Deltagare

Om inte annat så är priset hos Molway lägre än hos den engelska firman…..

cch
    Deltagare
    TomasG wrote:
    Det finns företag i Sverige som säljer F560 också. Molway i Landskrona har. Jag köpte därifrån och det fungerade utmärkt.

Länk Molway

Edit: Christer, du hann precis före mig med ditt inlägg 🙂

Jag bor 3 minuter från Molway, mycket trevliga killar, bra bemötande. Rekommenderas!

Mvh

Christer

martin h
    Deltagare

Tack för tipset!!!

Det blir Molway!

/Martin

mats a
    Deltagare

Jag har en gång köpt F-560 hos min dåvarande däckleverantör i Hälsingland. Det företaget ingår i FirstStop-kedjan. Om det var lokala kontakter eller kedjan i sin helhet som ordnade fram däcken vet jag inte men de kostade 600 spänn/st pålagt och klart. Detta är halvtannat år sedan.

micke l
    Deltagare

http://www.nordendack.se
    har hankook 165/80R15 Hankook K702 87 T för 482 kr inkl
    och firestone 165 TR15 TL 86T FI F560 EU för 575 kr inkl

timo m
    Deltagare

Har köpt BF Goodrich med smal, vit rand (om du vill köra det eleganta stuket ; ) av de här lirarna: http://www.bribos.com/. De har även Vredestein, som de pratade varmt om. Mina BF Goodrich går bra på en vässad V4 1971:a. Fick bra produkter/service av dem. Billigt… kanske inte men det blev rätt dimension och kändes prisvärt i.a.f.

fredrik
    Deltagare

Bribos har bara 165:or & rätt dimension på samtliga 96:or är 155/15! Eller har du Timo fått fatt i några 155:or

/Fredrik

chakka
    Deltagare

Timo, törs man fråga vad du fick ge för snyggdäcken? Är lite sugen på dem eller 185/70×15 med bredare vit sida, men har inte riktigt vågat ta reda på hur djupt jag måste gräva i plånboken i så fall.

martin h
    Deltagare

Hej!

Tyvärr så var Firestone 155 slut hos Molway, och inget leveransdatum finns.

Jag tror jag avvaktar ett tag och ser om det kommer in lite bättre till våren.

/Martin

saabisti
    Deltagare

[color:#3333FF]BriBos har på sin lista Michelin X i dimension 155-15. Körde med X i min Peugeot 403 redan 1965 och de var nästan eviga. SAAB kom med radialdäck på 96:n först 1973 och då endast mot extra pris – såhär i alla fall i Finland. Och då är min fråga hur går kortnosen med smala radialdäck? Och ser det helt galet ut om man skulle sätta den känspaka X profilen på den?[/color]

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng