Weber 28/36 på V4

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Weber 28/36 på V4

Detta ämne innehåller 7 svar, har 5 deltagare, och uppdaterades senast av 2004-10-04 17:49.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

anonymous
    Deltagare

En kompis har ramlat över en Weber 28/36-förgasare. Medföljde gjorde även en SAAB-luftburk (likadan som i min 73:a, fast i metall). Jag tänkte att den kunde vara kul att montera på min ´73 96.

Tror någon här att den kan tänkas passa typ ”bolt on”?

Jag söker på nätet, och hittar bara att dom ibland sitter på Ford Cortina 1500…

krister k
    Deltagare

Hej!
    Den passar inte på din bil om du har insug som stämmer överens med din årsmodell. Du måste ha ett dubbelportsinsug från ´77- (eller var det ´78..?) om det ska vara bolt-on. Dessutom blir det lite pyssel med gasreglaget, men sånt är ju bara kul!

Krister K

fuling
    Deltagare

fredrik
    Deltagare

Jag har ett insug till övers för 200:-

/Fredrik 070-587 88 01

anonymous
    Deltagare

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik:
    [qb] Jag har ett insug till övers för 200:-

/Fredrik 070-587 88 01 [/qb]

Det kan vara intressant Fredrik. Jag hör av mig senare när jag har tid…

anonymous
    Deltagare

Men behöver jag inte andra ventilkåpor samt insugspackning också?

Min kompis som för närvarande äger förgasaren snackade även om att man kanske måste göra upp ett till ”vakum-hål” i den (ovanför slangen till höger på bilden) http://www.saabklubben.com/forumbilder/weber32.jpg

Kan det stämma?

Någon som har bestyckningstips för en sådan här gasare?

martin valentin
    Deltagare

passa på , Fredrik har rätt pris på insuget!!!!!

anonymous
    Deltagare

Ursäkta, men vad det verkade framgå av något av de tidigare trådarna ang. Weber på V4 så stod det någonstans att man behöver byta ventilkåpor vid montering av en 28/36…
    Kan det stämma go vänner? :confused:

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng