Svar till: Orio och nyproduktion av plåt till våra äldre saabar

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Orio och nyproduktion av plåt till våra äldre saabar / Svar till: Orio och nyproduktion av plåt till våra äldre saabar

    april 8, 2015 at 00:35 #221599

    En ny plåt skulle säkert kosta många sköna tusenlappar och då skulle Saabfolket säga ”ååååå vad dyrt” och hitta på en annan lösning istället. No offence, men det skall ju vara så djävla billigt allting…… Jag har själv hållt på med 900 i över 10 år och 20+ bilar, och en enda plåtbit har jag köpt nånsin, länkarmsplåt fram. Men visst, skulle man smälla cabben så skulle jag betala vad som helst för att få ny plåt till den såklart. Som tur är så händer det rätt sällan dock……

    Får nog lov och hålla med lite där gällande priset, när det väl fanns att köpa hos Saab lär det ju inte va orimligt att en hel bakskärm kostat 5-6000kr/st minst (eftersom en framskärm kostar typ 3000).

    Detta var då priset som blev vid storskalig tillverkning, vid småskalig tillverkning lär priset dessutom bli högre och desto högre pris desto färre intresserade köpare (gäller allt).

    Nu låter jag såklart jävligt negativ men jag är rädd för att det är lite begränsad marknad 😛