Svar till: Saab 99 -79. Lister och skruv

Forum Modellspecifika forum 90/99 Saab 99 -79. Lister och skruv Svar till: Saab 99 -79. Lister och skruv

saab95v4
Deltagare

Japp det ska jag testa, ska kolla så att den är plan också ifall att någon dragit åt skruvarna för hårt.
För enligt verkstadshandboken så ska inget silikon behövas, men därför frågade jag här ifall ni varit med om samma sak och hur ni gjorde.

Nu till mitt bagagelås som jag har beskrivit längre bak här i tråden.

Plockade isär det igår och då låg det en lös slapp fjäder däri som jag försökte tänka ut hur den skulle sitta. Tror jag kom på det sen, men den var i så fall alldeles för slapp för att sitta så. Plus att då fick jag inte in kolven i cylindern igen (man behöver säkert pilla på något speciellt sätt).

Men i alla fall så satte jag tillbaka låset för att kunna åka till skroten och hämta ”nytt”, och då funkar låset som det ska helt plötsligt och jag testade flertalet gånger.
Så då är ju frågan varför fjädern sitter där, jag tvivlar ju på att dom har sitt dit något som ej behövs och någon funktion har den alldeles säkert men VAD??

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng