Svar till: Ljuddämparull

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Ljuddämparull Svar till: Ljuddämparull

Simon Nilsson
Deltagare

Nu har jag inte skruvat saab-tvåtaktare så mycket då jag precis införskaffade mitt första projekt. Men om du ska byta ljuddämparull så kolla hos motocrossbutiker. Där är fortfarande tvåtaktare oerhört vanliga och med relativt hårda bullerkrav packas ljuddämpare om titt som tätt. (jag har kör sedan jag var 7, och ljuddämpare har packats om ofta). Det finns både i form av matta och lös ull, och finns speciell för tvåtakt. Skillnaden är inte enorm, men på en cross kan man märka skillnad. (å andra sidan kan man plocka ut nära 40 häst på en 125cc encylindrig maskin, så den är rätt känslig.) Mattor är att föredra i en crossljuddämpare, men kanske är lite lättare att greja på saaben.
Ska du ha billigt, kolla på 24mx.se Beroende på var du bor så kan jag säkert hjälpa dig hitta en annan lämplig butik! =)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng