Svar till: Bantning inför släptransport?

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Bantning inför släptransport? Svar till: Bantning inför släptransport?

Först nu, långt efter släptransporten, har bantningen satt igång på allvar eftersom uppställningsplatsen behövs till vårens sedvanliga vedleverans. Verkar inte längre gå att ladda upp bilder smidigt från min pekdator så det får bli ord i stället:

Men hallå, hade inte årsmodell 1972 golv i motorrummet? På den tänkta bilden ser man hur motorrummsgolvet bara är kvar som en smal tunga under växellådan. Framvagnstornens nedre fästen är helt separerade från karossen och inre hjulhusen rejält kexiga nertill.
Mitt i detta brunkantade ingenting går det grova avgasröret förbi som om det bara tillbringat sin semester i jorden. Rörskarven i höjd med drivaxlarna gled isär av sig själv när jag skar av rörklämman! Verkar vara tjockt och stabilt gods i hela avgassystemet, djupt imponerande!

Jag har konstaterat att motorblocket är grönt under smutsen. Finns någon märkning som kan hjälpa till att identifiera en 1700 taunusmotor? Det står Fomoco III och några siffror på kamdrevkåpan. Till min stora glädje var motorn full av fräscht glykolvatten fortfarande efter 15 år i mullen. Dessutom går motorn lätt och fint att dra runt med handkraft på remskivorna med ett normalt kuggspel i balansaxeldrevet.
Räknar med att strax få loss avgasrören från topparna och se om där är stort nog att matcha det grova avgassystemet.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng