Svar till: Saab 96 V4 1975: Bollen

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 1975: Bollen Svar till: Saab 96 V4 1975: Bollen

Janne Hagnell
Moderator

Nu närmar det sig! Idag tvättade jag ur kupén och bagagen som blivit rejält skitiga av slip- och svetssprut. Sedan tömde jag växellådan och fyllde med fotogen för rengöring. Tog bort spolarburken för att komma åt bättre och gav mig ännu en gång på påfyllnadspluggen men nä-ää, den sitter som berget!! Till från andra V4-växellådor jag varit på har denna inte fykantshål utan fyrkantstapp, och av den är inte mycket kvar nu… Fick ånyo bli påfyllning genom nivåhålet. Skulle ju kunna borra och leva om men då riskerar jag att få ner spån, eller ännu värre metallbitar i lådan, så det får vara tills lådan ska ur någon gång.
Dagens chock var att höger framdäck var platt! Insåg dock att jag satt dit reservdäcket, så det var ju lätt fixat plus att det ju är bra att veta att det inte mår bra.

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng