Svar till: Saab 900 2,1 – 92

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 2,1 – 92 Svar till: Saab 900 2,1 – 92

saab putte
Deltagare

Det är ju så att kolvarna är 3mm större än på en vanlig 2.0, och eftersom det är samma mått i övrigt då blir det mindre plats för tätning mellan cylindrarna. Om man sen läser om de som har haft bry här så är väl polletten på väg att trilla för mig…
Det jag menar är väl snarare att man kanske gör sig själv en tjänst om man tar en motor man inget vet om och stoppar i sin bil, kolla detta först så sparar man lite jobb med paket i bil. Ungefär som man byter packboxar i en motor som stått?
Mvh Johannes

Jo det vet jag det är 93 borr, ja det kanske räcker för att det ska bli knas med packningen. Det är väl även borret som gör kolvslammret vad jag hört. Då det tydligen är std 2,0 block som borrats och det då blir tunnare cylinderväggar. Tyvärr har jag aldrig hört en 2,1a som är tyst. Då även lågmilade som lätit.
Men men, det är mer ett skönhetsfel, bara lite störit när folk undrar om man har diesel 🙂

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng