Svar till: Blaupunkt-mania!

Forum Övrigt Off Topic Blaupunkt-mania! Svar till: Blaupunkt-mania!

Janne Hagnell
Moderator

Ett klassiskt problem på rattar till bilradio är ju att plasten blir hård och spricker. Att naja ihop med tunn ståltråd håller ett tag, men sedan brukar helt enkelt en bit falla bort. För att komma runt det problemet på mina 70-tals Blaupunktrattar som ska sitta på stereon i Bollen tog jag lagningen ett steg till: Först najade jag med ståltråd och sedan fyllde jag mellanrummet mellan den trasiga plasthylsan i mitten och det yttre gummihöljet med akrylfog. Därmed fick i princip en plastgjutning som håller den gamla plasten i schack och dessutom fjädrar så det går att montera rattarna med lagom mycket våld men de trillar inte av så lätt.
Återstår att se hur lösningen klarar sommarens brukande, men det verkar lovande!

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng