Svar till: Blaupunkt-mania!

Forum Övrigt Off Topic Blaupunkt-mania! Svar till: Blaupunkt-mania!

Janne Hagnell
Moderator

Lyckades idag också få isär den nyare av min nyförvärvade Essen såpass mycket att jag underifrån kunde komma åt enheten med elektromagneten som låser fast kassetten. Jag hade redan konstaterat att en metallvinkel hade släppt och nu fick jag förklaringen till varför, då den fjädrande ståltrådsbygeln som ska hålla den såg ut så här:

Ena slutdelen, som ska fästa in i ett hål i en plastplatta, hade helt sonika gått av! Med hjälp av en koppartråd i lämplig dimension lyckades jag skapa en ersättningsbit som jag sedan lödde fast på originalet:

Den reparerade delen verkar hålla, men då hela härligheten redan hade trillat isär när jag öppnade apparaten fick jag chansa lite på hur allt skulle sitta ihop. Troligen lyckades jag sätta metallvinkeln bakochfram, för det funkade lika lite som förut. Men men, bygeln verkar hålla, så det blir nya tag en annan dag!

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng