Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

Det blev en sthlms-resa med brukisen i helgen. Den gick fint men det är lite trist att ligga på E4:an i 120-130km/h med 6:ans primär, bilen varvar nära 4000rpm…
Ett tag innan resan så ”E85-konverterade” jag med röda 431:or, og900 IC, 20° tändning samt ställde upp laddet till 0.7 bar, bilen går kanon med denna setup!
Jag gjorde en mellanlandning i Gävle/Valbo på vägen ner samt en sväng till Järna och Södertälje så resan landade på iaf 90 mil, har hunnit med 3st fulltankningar på E85 och förbrukningen har legat på 1.15-1.17 liter/milen de två gångerna jag mätt vid pumpen. Det bör vara godkänt med tanke på att jag inte snålkört någonting, det kanske går att få ner förbrukningen till runt 1 liter/mil om man kör landsväg?

Så här ser den ut nu, ganska skitig men ändå ganska fin.

Meningen med brukisen var att det skulle vara en vinterbrukis, jag oljesprutade och körde den över vintern och tänkte då sälja den till våren men den har blivit kvar. Den är ju rätt fin utom just i hjulhusen där den behöver lite svets, länkarmarna fram blev uppsvetsade i höstas och den är bes till Mars 2016.
Vill ju helst fokusera på T5-projektet nu så säljtankarna smyger sig fram och tillbaka hela tiden men det känns ovärt att sälja den för cirka 5000:- (som verkar vara pengen man får för dessa) till någon som missköter den så den blir skrot om något år 🙁

Jag ställer nog undan den ett tag, känns dock onödigt med tanke på att den är bes nästan ett år framöver men nu kliar det verkligen i hela kroppen efter min 9000 och Trionic-900! 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng