Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

rätt bra med det gamla sprutet!
jag låg på 1.0-1.1 med min när jag körde halmstad-> gävle. låg på konstant i 140 knyck ungefär, var 30 grader varmt ute. motsvarar typ 4000-4250 RPM ungefär.
detta med 630cc och Trionic då och E85 :) men var landsväg med mkt omkörningar första 10 milen så konstant motorvägskörning i laglig hastighet så drar den nog strax under litern – ännu mindre nu när jag monterat nya lådan med rätt diff så den varvar ännu mindre.
MEN det mest imponerande är att den drar runt 1,6 vid total jävla buskörning på kurvig landsväg. DET är imponerande.

Dom går ju lite snålare med trionic verkar det som och det är nog inte så himla konstigt heller 🙂
Blir lite nyfiken på vad det är för växellåda du monterar, är det en 4-växlad med den äldre diffen?
Vad får du för varvtal på den?

antonn! Fina bilar, och vill du sälja så köper jag kanske 😉 Lovar att inte skrota den!

Det låter ju bra. Jag hör med dig ifall det blir så att jag bestämmer mig för att sälja den. Det kan också bli så att den blir kvar precis som den är, eller så gör jag i ordning den… 🙂

Just nu tänker jag försöka undvika all bilskruvning utom just T5-projektet, vill få bilen bes så snart som möjligt. Det som är kvar är i stora drag: modifiera kabelhärvan, byta turbo (läckage), ena bakljuset och montera lite inredning. Sen kan man boka en bes på den! Ska bara få tummen ur!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng