Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

alltså den GAMLA diffen är den som satt i dom Nyare 5-pet 😛 4 pet va först med att ha den sedan ändrade man 84-88 nån gång till den du kallar ”gamla” och sen ändrade man tillbaka
detta är en 4 växlad av sista årsmodellen, samma oljesticka som 5-pet och dessutom bulthålen till downpipens upphängning. mycket lyx helt enkelt
har inte pallat räkna på det. men det skiller typ 0,8 primär. så en med ”gamla” diffen och 6ans primär varvar drygt som en med” nya” och 7ans primär fast lite mer då.
jag kommer ha 7ans och den diffen. lägst varv som går att nå med 7ans primär

Det var längesen jag forskade i diffar osv för att försöka få ner varvtalen men jag misstänker att du har samma diff som jag har i min 5-växlade låda med sjuans primär. Kommer ha samma varvtal som mig med andra ord fast en växel mindre att leka med, vilket jag är avis på.
Har ett par kompisar som tycker det är så jävla nice att deras bilar är 6-växlade, jag brukar säga till dom att jag inte förstår grejen med att ha en 6-växlad låda när den ändå har högre varvtal på sexan i en viss hastighet än vad jag har i min 5-växlade 9000 i samma hastighet.. Det blir ju bara en växel till man måste ta hänsyn till utan fördelarna med lägre varvtal men dom fattar inte vad jag pratar om :mrgreen:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng