Svar till: Saab 96 V4 1975: Bollen

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 1975: Bollen Svar till: Saab 96 V4 1975: Bollen

Janne Hagnell
Moderator

Kikade på klossarna idag och de hade bra passform. Jämförde med Biltemaklossar jag har liggande, och de senare har bara cirka 2/3 så mycket slitmaterial på bredden! Sicket fusk!! >:-(
Hjulet går mycket lättare runt nu än det har gjort, men jag tycker ändå att det känns som kolven inte fjädrar tillbaka riktigt bra. Gjorde en fulabrovinsch, får se om den hjälper. 😛
Nu börjar det utkristalliseras vad som behöver handlas inför vintern:
– Hjullager. Snålar jag ur och köper bara kullagret? Hel sats är 200% dyrare…
– Drivknut. Hoppas och tror jag har i gömmorna, damask vet jag att jag har.
– Bromsok. Eller snålar jag även här och bara köper en rf kolv från klubbshopen för 275kr, sisådär 1/4 av vad ett ok kostar? Packningar och hus samt resten av oket har jag.
Lite segt att behöva börja den här planeringen redan, men nästa säsong ska jag 17 inte ha problem från det hjulet!!

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng