Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a) Svar till: Saab 95 -69 (Eller, inkarnation av en Custom95a)

saabcustom
Deltagare

Jajust det ja, dörrinnersidor va det. Jo på masonitstommen limmades alltså oljesaneringsduk, en c:a 5mm tjock ullig variant och sen ovanpå det vaxduk. Första försöket som ses på bilden nedan blev inte så bra som det kunde bli p.g.a. att vaxduken svällde och ”bubblade” sig av lösningsmedlet i limmet. Trist tänkte jag och började fundera på nån annan metod att få fast duken. MEN, ”Saliga äro de saktmodiga” som Matteus har skrivit i 5:5. Jag for iväg på en långhelg och när jag kom tillbaka så hade bubblorna försvunnit och duken var slät igen. Så det vara bara att fortsätta med andra dörrsidan och bakluckans innersida. På baksidan häftas dukarna fast med 4mm häftklammer. Borde helst ha panel-kederlister också men det får bli nån annan gång. Ska ha nåt att göra i vinter också.

Nu vartefter ska jag fortsätta med duk+duk runt hela kupén.

Varför vaxduk ? Jo det vara det enda material med någorlunda passligt mönster. Helst skulle jag vilja ha bredspårig svartvitrandig galon men det har jag inte lyckats finna nånstans. Att sätta mej å sy några kvadratmeter sånt har jag inte lust till. Måste vara helt rakt och symmetriskt för att inte se illa ut. Förmodligen skulle jag behöva sy 3 gånger så mycket som jag behöver för att få ut snygga vettiga bitar…. Så då får vaxduken duga tills vidare.

DoorPanel

Lite rynkig i bak-kant men ser värre ut på bild än i verkligheten.

Bakluckspanel

Här limmade jag bara på och lät sen det vara i 4 dagar. Jo, att det bubblade sig efter en timme och såg tråkigt ut men som sagt, det fixade till sig alldeles av sig själv på några dar.

Just nyss försökte jag att tillverka muttrar till switcharna jag har för fönsterhissarna (elspegelswitchar från OG900). Insåg att det är mycket svårt att gänga ett M14x1 rakt och fint i en 2mm plåt. Får nog hälsa på grannen med svarven i helgen för att klara av det…

Fortsättning följer (nog) / Kenth

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng