Svar till: Hastighetsmätardrev växellåda 99cc -75

Forum Modellspecifika forum 90/99 Hastighetsmätardrev växellåda 99cc -75 Svar till: Hastighetsmätardrev växellåda 99cc -75

Hej
Då var det dags för uppdatering i tråden!
Försökte lossa det lilla drevet till hastighetsmätar-drivningen på lådan med motorn i bilen, men kände att drevet/drivningen inte snurrade då jag försökte lossa hållaren med min specialgjorda nyckel ”28mm superkort”
Bestämde att plocka ur drivpaketet för en grundligare felsökning, jag lossade inre drivknuten från lådan o kunde konstatera att dreven var skadade o axeln för lilla drevet var orsaken till haveriet, den satt fast i hållaren!

Har nu monterat begagnade drev, kollat att drivningen funkar o ska nu montera tillbaka drivpaketet i bilen.
Återkommer med rapport då jag har provkört.

Saab 9-5 kombi -07, 95 V4 -73, 95 de lux -63, mc Örnen 120cc -50

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng