Svar till: Saab 95, uppväkt ur 14 årig dvala

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 95, uppväkt ur 14 årig dvala Svar till: Saab 95, uppväkt ur 14 årig dvala

Eklund
Deltagare

IMG_20150531_155254

Monterade oljetrycksmätare idag, tog då bort bensinpumpen som såklart var monterad precis ovanför givaren och hindrade min framfart. Passade på och öppna locket och fick en liten överraskning! Halva
pumpen full i rostflagor!

Tog och rengjorde koppen samt silen och tittade i filtret jag haft efter pumpen, som visade sig vara helt rent inuti. Klart godkänd konstruktion på den bränslepumpen! Bytte slangarna till förgasaren och till
röret när jag ändå var där.
IMG_20150531_172753

Jag har haft problem med att den varit trögstartad innan om den stått till men efter rengöringingen så startar den nästan direkt.

Sen fungerade ju dessutom oljetrycksmätaren som visade stadiga 4kg, och oljetryckslampan som man brukar upptäcka före man sneglar på mätaren.

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng