Svar till: Saab 96 V4 -77 (Allmänt underhåll och annat…)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 -77 (Allmänt underhåll och annat…) Svar till: Saab 96 V4 -77 (Allmänt underhåll och annat…)

William
Deltagare

Fick speglarna i brevlådan idag 🙂

Insåg snart att de var lite väl höga och ville få ner dem lite. Efter lite provmätande så kom jag fram till att en kortning av armen och gängning var bästa angreppssätt. Jag fick spegelarmen till drygt 9mm i diameter varpå M10 gänga kändes rimligt . Dessutom visade sig armen vara i någon form av gulmetall så den var lättsam att gänga. Den svarta originalfoten från bilen lackade jag silvergrå häromkvällen för att smälta in lite bättre….

Här är Bubblaspegeln i oförvanskat skick. På Bubblan sitter den i dörrgångjärnet på en tapp som sticker upp.

IMG_2522-768×1024

Före/efter modifiering

IMG_2523-768×1024

Två muttrar får låsa spegelarmen, runda delen på låsmuttern satte jag uppåt får att matcha den rundade formen av Saabens original-spegelfot.

IMG_2524-1024×768

Och resultatet? …blev helt ok faktiskt, jag är nöjd och tror inte man märker allt för mycket på lite håll. Spegeln är väldigt lik V4ans USA-speglar bortsett från foten då 🙂

IMG_2531-1024×768

IMG_2533-1024×768

IMG_2533-1024×768

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng