Svar till: UMEÅ, AKUT HJÄLP MED BROMSOK!

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 UMEÅ, AKUT HJÄLP MED BROMSOK! Svar till: UMEÅ, AKUT HJÄLP MED BROMSOK!

tofser
Deltagare

Läst på lite nu och har förstått att den främre ventilen i orginacylindern mest är till för trumbromsar, med hälften skivbromsar orsakar detta problem då ett litet tryck hålls kvar i systemet för att erhålla full tätning och effekt i ett trumbromssystem.

Har någon på forumet erfarenhet av detta?? Monterat nytt renoveringskit med plastventil i gammal cylinder i bra skick. Borde jag demontera denna ventil eller modifiera den på ngt sätt?

Vet inte hur min föregående cylinder var uppbyggd men med denna har jag aldrig haft ett liknande problem, visst har frambromsarna legat på men de avhjälptes med demontering av ok och cylindrar vilket inte hjälpt här. Detta rimmar ju väl med att skivbromsarna blir glödheta medans trummorna i bak endast är ljumna på sin höjd.

Demontera? Borra upp? Vad göra med ventilen.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng