Svar till: Törstig V4

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Törstig V4 Svar till: Törstig V4

Mätresultaten varierar en del från gång till gång och jag kan inte säkert säga om det är mätfel (olika frånslag i tankpistolen) eller små variationer i körsättet, troligen lite av båda. Utslaget på ett större antal fulltankningar är det dock en långsam men tydligt pågående minskning i förbrukningen som fortfarande inte tycks ha planat ut helt. Dagens 4,48 tar jag det lite försiktigt med, men med ett snitt på ca 4,7 de senaste 250 litrarna bensin känns det inte helt galet. Eller jo, galet är det egentligen… 😉

Det riktigt sjuka är att det blir så här fint mycket för att jag brutalt gasar nästan i botten uppemot 90 km/h. Sedan stänger jag av motorn och efter en stund kommer aschelsniffaridioterna ikapp och blir skitsura. De mest pantade ligger sedan kvar nedåt 60 km/h utan att köra om, trots fri sikt och att jag tydligt går åt sidan. De tror säkert jag kör med olagliga kemikalier, och då syftar jag inte på bensintanken. 😀
Extrem ecodriving är inget för försiktiga mesar!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng