Svar till: Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal) Svar till: Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal)

Jonatan
Deltagare

Hej gott folk!!
Nu har jag som stolt ny ägare äntligen kommit igång lite med bilen. Fortsätter väl på den här tråden (eller ska jag göra en ny?).

Jag har i alla fall tagit bort grenröret så jag ser den sista frostpluggen som läcker. Försökte länge och väl knacka ut den men det blev bara hål i botten av pluggen. Har hört med en bekant på Saab som lovat att ge det ett försök. 🙂 Vill ju inte repa aluminiumet. Upptäckte till min förvåning att det inte satt någon plugg på motsvarande ställe på reservmotorn. Det är ju en 1,7L triumph det också. Antagligen har kanske något att topplocken blivit utbytt.

Sen har jag lagat originalpumpen till spolarvätskan. Den ville inte gå alls först, men efter lite rengöring av elektroniken inuti så går den nu så fint så fint så!

Till sist har jag även tömt tanken på bensin. Den luktade verkligen skunk!! Antingen tar jag ner tanken och häller i ny bensin och skakar runt några gånger eller så fixar jag frostpluggen först så kan jag faktiskt köra runt på lite grusvägar och skaka rent tanken på så vis.

Får väl lägga upp lite bilder framöver.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng