Svar till: Saab 96 V4 1975: Bollen

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 96 V4 1975: Bollen Svar till: Saab 96 V4 1975: Bollen

Janne Hagnell
Moderator

Tack, det verkar som tummarna kan ha funkat! 🙂
NÀr jag idag körde de dryga tvÄ milen till stugan fanns inte tillstymmelse till hackning. MisstÀnker att det Àr de nya stiften som gjort susen.
Men trasig vacuumdosa Àr ju ÀndÄ dumt att ha. NÀr övriga arbetsuppgifter i stugan var avklarade gjorde jag ett raskt fördelarbyte och stÀllde in med stroboskoplampa enligt konstens regler.
Hemresan blev eldprovet och minsann – inga ryckningar! Inte heller den slöhet vid acceleration som kommer av rĂ€tt instĂ€llning men trasig vacuumdosa Ă„terkom utan bilen gick bra, helt enkelt! 😀
Som om inte detta var nog fick jag ett telefonsamtal som resulterade i att Bollen nog kommer att bli filmstjÀrna!
Inte ens att tutan visade sig ha gett upp andan (nej, inte sĂ€kringen) kunde fĂ„ mig ur humör! 🙂

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

Genom att fortsÀtta anvÀnda denna webbplats godkÀnner du anvÀndandet av kakor. mer information

Dina kakinstÀllningar för denna webbplats Àr satt till "tillÄt kakor" för att ge dig den bÀsta upplevelsen. Om du fortsÀtter anvÀnda webbplatsen utan att Àndra dina instÀllningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan sÄ samtycker du till detta.

StÀng