Svar till: Saab 900 T16 Aero 1984 "Kråkan"

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 T16 Aero 1984 "Kråkan" Svar till: Saab 900 T16 Aero 1984 "Kråkan"

saabmicke
Deltagare

Bilen har nu åter anlänt till Höör och resan från Vålberg till Höör gick utan problem.
Drack i stort sett ingen olja alls så i det avseendet var det nog ”falskt alarm”.
Ny bränslepump är inköpt och urrivning av inredning är påbörjad för att därefter svetslagning skall kunna påbörjas.

Motor och låda känns helt friska medan kopplingen (slaven?) står inför ett byte.

När det gäller motorn så tror jag den är renoverad sedan tidigare, vad jag minns så är motorn i alla fall tidsmässigt
från samma år som bilen.

Jag är glad över att ha fått ta hand om den här lite ovanliga bilen igen och kommer att lägga upp en ny tråd för ”Kråkan” framöver.

En og900i automat -86….Är det en udda fågel som skulle kunna passa Dig Christian?..;)

Bilagor:

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng