Svar till: Saab 9-5 SE 2.3T 2001: Bamsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9-5 SE 2.3T 2001: Bamsan Svar till: Saab 9-5 SE 2.3T 2001: Bamsan

Janne Hagnell
Moderator

Jaha, så var jag inte längre ägare till Bamsan! Efter att Bumsans koppling havererat har brorsonen lånat henne och nu blev den logiska följden att han även köpte henne.
Mina sista insatser som ägare blev att hjälpa honom att fixa tvåorna på besiktningen: Handbromsen tog för högt upp och bensinfiltret läckte. Efter att ha svurit åt Opellösningen på Bumsan med justermutter för vajrarna under bilen (=ihoprostat) var det en fröjd att åter hitta muttern inne i bilen, även om avsaknad av lång 10mm hylsa gjorde att vi fick plocka bort delar av mittkonsollen istället för att bara justera genom hålet från förvaringsfacket.
Bensinfiltret visade sig ha ett hål mitt på (!). Fattar inte hur det gått till, var visserligen där mitt hemkörda fastsättningsband går, men jag hade ju lagt gummiduk emellan. Nåja, en klick kemisk metall och därpå några varv silvertejp löste det (bytte ju filtret nyss så att köpa ett till hade känts surt).

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng