Svar till: Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal) Svar till: Saab 99 -70 (Projekt strikt orginal)

alfamats
Deltagare

Oj Jäklar! Var det så illa. Jag körde inte med bilen några längre sträckor så jag märkte inte detta. Gott att pinnskruvarna lossnade för dig. Viket flyt.!!!! Jag hjälpte en kompis, men där hjälpte det varken med 3 veckors förberedande med 5-56 eller dubbelmuttrar,i desperat försök så körde jag med fastsvetsade muttrar men pinnskruvarna gick av på en eller två. Lånade sen en liten kort hydraulkolv som jag fick ett fint tag mellan kaross och grenrör, då släppte toppen till slut så man kunde såga av pinnskruvarna. Det lustiga var att de flesta avsågade pinnskruvarna i blocket gick att skruva loss med fingrarna.De hade väl skakat loss vid det laget 🙂

Kolla hur mycket anfrätt din topp är kylkanalerna.Kompisens topp var bedrövligt dålig.Men jag satte ihop den ändå. Hällde i en burk Barsleak för säkerhets skull. Bilen har nu gått i ca 5 år.

Trevligt att följa dina bravader med Rödbettan 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng