Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

Har precis beställt adapterplatta, fläns till downpipe, packningar osv och imorgon ska jag åka och köpa 3″ rör och lite annat kul för att få till en downpipe (får hjälp med svetsningen). Sen är det bara slangar och rör till olja/vatten kvar att köpa. Det kostar en slant att byta turbo med andra ord.

Låt oss prata lite intercooler: jag har hittat denna på KL-Racing som jag funderar på att beställa:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/63cm-bred-450x300x76-25-anslutn.html

Jag är rätt säker på att den får plats mellan lyktorna men den är 76mm djup. Blir det för stort eller går det?
Har för mig att det finns en modell från KL som ett par monterat på sina og900, undrar om det inte är den jag länkade 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng