Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Svar till: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

både konrad, jag och glader kör med ng900/og9-3 härva utan o förlänga så..
blir inte gävle i år.

Har ni skruvat fast boxen i samma fäste som lucasboxen sitter i? Det gjorde jag och det blir tight för mig! 🙂
Du har ju en bit att åka på gott och ont, jag hoppas att kunna åka ner i år men tror inte jag hinner få ihop bilen!

Var upp till en skrot i Örnsköldsvik idag, hämtade en motorhuv till brorsans NG9-3 Aero och bytte den på plats. Såg ett par og900or på skroten men det enda jag hittade av intresse var två stycken skärmkantslister till framskärmarna, den breda modellen som kom MY92 – SKITFINA. Jag plockade lös dom och frågade vad han ville ha så sa han ”Du får dom, dom rostar ändå sönder inuti”.. Jag höll med och tackade så mycket 🙂

När jag kom hem så ringde min Saabkontakt i grannbyn och sa att jag kunde hämta mitt turboagg nu. Hade nästan glömt att jag köpt en TD04-15T från en av hans 9000 som han nu plockar ner i delar. Sweet.
Får se om jag mekar dit det på min 9000 och klämmer ut 20 hästar till eller om jag bara säljer det och mekar med 900an istället.

Detta har jag samlat på mig till mitt T5-projekt sen i vintras:
TD04-16T #7 – Volvosnurra.
Adapterplatta för att få dit turbon på grenröret och packningar för att det ska bli tätt.
Volvo-fläns till utblåset på turbon, 3″ rör och lambdamuttrar för att bygga ny downpipe m dubbla lambdauttag.
Lite 2.5″ rör till IC bygge – Ska beställa IC imorgon från KL-racing om inte plånboken säger stopp.
Aeropaket – Kommer förmodligen bara använda de främre och bakre sidosköldarna.
Fälgar: 17″ Azev typ A . Sitter på min 9000 just nu.
Samt en uppsjö av prylar som jag glömt bort att jag köpt.

Rätt mycket godis ändå! Jag ska försöka få igång bilen på riktigt i sommar. Det värsta är ju redan gjort men det är mycket finputsning kvar.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng